برخی منابع صهیونیستی و عبری زبان از طرح مضحک و ادعایی سه کشور اروپایی درباره تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی سخن گفته‌اند.

پرچم ایران سازمان ملل

همشهری آنلاین: برخی منابع صهیونیستی و عبری زبان از طرح مضحک و ادعایی سه کشور اروپایی درباره تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی سخن گفته‌اند. کاربری بنام «دانیل بن نمیر» که کاربری عبری زبان است و خبرهای امنیتی را را پوشش می دهد، در این ارتباط مدعی شده که فرانسه، آلمان و انگلیس برای حل بحران خاورمیانه به ایران پیشنهاد داده‌ند که تهران موجودیت تل آویو را به رسمیت شناسد و در ازای آن اروپایی ها نیز کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت خواهند شناخت. گفته شده آمریکایی‌ها از پیشنهاد اروپائیان استقبال کردند، اگرچه ایران به این طرح هیچ پاسخی نداده است. این کاربری عبری زبان در ادامه با انتقاد از این طرح ادعا کرده است که پذیرش این طرح چیزی را روی زمین تغییر نخواهد داد و ایران همچنان به حمایت از گروه‌های مسلح منطقه‌ای و مقاومت ضداسرائیلی ادامه خواهد داد. با این حال طرح ادعا شده از سوی سه کشور اروپایی به نظر دور از واقعیت و بسیار خیالی است:

شکست طرح های آتش بس: در 10 ماه گذشته نتانیاهو همه طرح‌های آتش بس در غزه را به بن بست و شکست رسانده است. گویی نتانیاهو تلاش زیادی برای ادامه جنگ و خونریزی در غزه دارد. براین اساس پذیرش هرگونه گفتگو با نتانیاهو برای توقف جنگ غزه آب در هاون کوبیدن است.

ماهیت تخاصم با اسرائیل: از سوی دیگر این را نیز باید در نظر داشت که تخاصم تهران و تل آویو ریشه در مسائل سیاسی و یا بین المللی ندارد. با توجه به ریشه‌ای و ایدئولوژیک بودن اختلافات ایران و اسرائیل، لذا بسیار بعید است که این اختلافات از طریق مذاکره و گفتگوهای سیاسی با طرح‌های پیشنهادی حل شود. در واقع هدف جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا کنون آزادی کامل فلسطین از اشغال اسرائیل بوده است و تهران هرگونه شناسایی و مذاکره با اشغالگران را به شدت رد می کند.

هدف اروپایی ها: به نظر می‌رسد که سه کشور اروپایی با ارائه طرحی در ارتباط با تخاصم دامنه دار ایران و اسرائیل بیشتر بدنبال اقدامات تبلیغاتی بوده‌اند، چون پیش از این نیز بارها ایران با رد هرگونه شناسایی موجودیتی رژیم صهیونیستی، مواضع خود را به اطلاع دول اروپایی رسانده بود.

کد خبر 876308
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی م IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    2 0
    طرح خوبیه فقط به شرط اینکه فلسطین مستقل تصمیم بگیرد که پیشرفت بکند و قدس هم پایتخت فلسطین باشد وزمینهای کشور های همسایه باز پس داده شود وکشورها برای بازسازی فلسطین کمک بکنند به امید فلسطین قوی در آینده جهت باز پس گیری بقیه خاکش فلسطین بایستی تقویت شود
  • سامان IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    1 1
    اسرائیل اومده خاک فلسطین را اشغال کرده صدها هزار فلسطینی لبنانی و ایرانی را کشته اونم با ترور بزدلانه چطور میشه چنین رژیمی رو به رسمیت شناخت خودمونو پیرو حسینی بدونیم که تکه تکه شد اما جلوی ظلم سر خم نکرد